הילדים כבר הספיקו ליצור הרבה עבודות , ציורים והדבקות. חלק מאלה כל-כך יפים, עד שחובה לשמר אותם. כדי להבטיח להם חיי נצח –או לפחות חיי שבוע ימים- כדאי למסגר אותם. מה עוד שממילא בחופש הגדול מחפשים בנרות תעסוקות מדליקות.
אם תרצו להוסיף עוד רעיונות לעבודות לחופש, גלשו לאתר "מעניין את הסבתא":
הנה כמה רעיונות למסגור עבודות של ילדים.
כדאי להדביק את דף הציור, למשל, לדף בריסטול גדול מהציור עצמו בכ- 5 ס"מ מכל צד.כשהדבק יבש, עוברים לשלב הבא.
אם יש לכם קרטון גלי, תנו לילדים לגזור אותו כגודל הציור שרוצים למסגר, ועוד כחמישה ס"מ מכל צד. הילדים ידביקו את העבודה ואת המסגרת ויצבעו בכל צבע שיבחרו.
אם אתם – או הילדים – מאד פדנטים, כדאי קודם לצבוע את הקרטון ורק אח"כ להדביק את העבודה, כדי שצבעי המסגרת לא יגלשו ל"יצירה" עצמה.
אם אתם מזדמנים עם הילדים לחוף הים, למשל, אספו צדפים מהחוף. לכשתחזרו הביתה, כסו את השולחן בהרבה עיתונים, למניעה מקסימאלית של לכלוך מינימאלי.הילדים יצבעו את הצדפים בצבעי אקוורל. עד שהצבע יתייבש, הם ימרחו שכבת דבק עבה של דבק על המסגרת וידביקו את הצדפים.
נניח שהילדים אוהבים ללקק ארטיק – ואיזה ילד לא אוהב ארטיק? בקשו מהם לשמור את מקלות הארטיק. תנו לילדים לשטוף אותם היטב ולייבש אותם.
לאחר שהמקלות יבשו, תנו לילדים לצבוע אותם בצבעי מים. ימתינו שהצבע יתייבש ואז הילד יכול להדביק את המקלות. אפשר להדביק אחד ליד השני בצפיפות, ברווחים, בהצלבה, בזיג-זג או בכל צורה אחרת שיחליטו עליה.
אם יש לכם בבית נייר צלופן צבעוני, אפשר לגזור ממנו רצועות ולהדביק אותם כמסגרת.
אפשרות אחרת: להדביק סרטים לקשירת מתנות, לגזור קצוות ארוכים לסלסל את הקצוות בעזרת העברת הסרט מעל קצה חד של סכין כהה, למשל, או מעל להב המספריים.
מאותם סרטי קישוט אפשר ליצור פרחים ולהדביק אותם על המסגרת הצבועה.
נניח שיש לכם בבית בד צבעוני, שארית של בד שתפרתם או שרוול של שמלה שנגזר. עטפו את כל הקרטון שגזרו הילדים בבד שגזרתם בגודל מתאים, תנו לילדים שדכן והסבירו להם כיצד להדק את הבד לקרטון של המסגרת. אפשר גם להדביק את הבד היטב לקרטון ורק אחר-כך להדביק את הציור מעל המסגרת.
אם יש לכם אוסף כפתורים יפה, תרמו אותם לילדים כדי שידביקו אותם למסגרת, מסביב לציור.
כך הילד יהיה עסוק שעה תמימה ביצירת המסגרת – ואל תתפלאו אם לעתים המסגרת "תגנוב את ההצגה" מהציור המקורי. בקיצור, כדאי לשמור על המסגרת – גם ביצירת מסגרות חדשות.קורה שורץ www.saba-sabta.co.il